presenter, strumpor och sjalar

Nu är mina Pomatomus klara. Har inte fotat dem ännu men den ena finns ju i förra inlägget. Jag är jättenöjd men skulle nog ha stickat dem i enfärgat garn istället. Det blir supersnyggt. Kolla in ”på gång” hos Liisa så förstår ni vad jag menar.

Nu över till betydligt viktigare saker, nämligen presenter. Närmare bestämt födelsedagspresenter. Japp, jag har fyllt år och har av käre sambon fått två toppenpaket:

1.super-duper-braiga Stickboken som innehåller i princip ALLT som jag vill veta om stickning

2.Ett betydande ekonomiskt bidrag till denna eleganta symaskin! Den är SÅÅÅÅ fin och levereras förhoppningsvis nästa vecka. Jag kan knappt bärga mig!!! (Min nuvarande maskin trilskas nästan varje gång jag behöver den men även en symaskin har rätt att vara trött efter 40 (!) års trogen tjänst. Dags för pension!)

Började ju sticka lite på sjalen Snödroppe. Naturligtvis läste jag fel i mönstret så det blev till att börja om. Men innan jag skulle lägga upp nya maskor kollade jag lite mer efter mönster och hittade ett som jag kanske ska satsa på istället. Det heter Fir Cone 3/4 Square Shawl och finns som pdf-fil här. Jag gillar modellen eftersom den verkar ligga kvar bra över axlarna men vet inte riktigt vad jag tycker om själva hålmönstret. Vad tycker ni? Snödroppe eller Fir Cone? Eller har ni andra förslag?

One response to “presenter, strumpor och sjalar

  1. Jag gillar hålmönstret! Men Fir Cone verkar vara en GIGANTISK sjal… Nåja, de stora är ju trevliga de också. Du har ju garn så att det räcker till båda (hihi) men jag skulle nog börja med snödroppe om du är osäker på FirCone och låna t.ex. Shetlandssjalboken Annsofie har eller mitt ex av A gathering of lace om du vill ha en stor spetssjal…

Kommentera

