lite klart och lite nytt

Första paret ut är mina Pomatomus (färdigstickat). De passar mina fötter precis och jag älskar dem. Trots värmen har jag redan använt dem flera gånger! De har ju inbyggd ventilation. Jag gillar mönstret så mycket att jag troligen kommer att sticka fler par vad det lider.

Andra paret ut är ett par ”vanliga” gråsocka1strumpor i garnet Clown. Orkar inte mönsterpassa dem, så det blir lätt att hålla reda på höger och vänster när de är klara! Tänkte försöka begränsa mig till ett par strumpor på stickorna åt gången, så nu skyndar jag mig med dessa för att få börja på ett par med lite mer utmanande mönster. Tur att jag fyndade strumpgarn på rea härom veckan. Det räcker till minst tre par till!

Hur blev det då med sjal? Jo, jag har börjat på en Snödroppe. Rapport om detta kommer vid ett annat tillfälle.

One response to “lite klart och lite nytt

  1. Grattis på namnsdagen igår! Vi åt Johanna-rulltårtan idag, men Moa grattades förstås på rätt dag, lite sent bara… men vi tänkte på dej oxå!
    Sitter och kollar igenom mina favvo-bloggar, dit hör förstås även din. Vi ses!
    /Ulrika

Kommentera

