Strumpor

Två klara par och två nya på gång! De blåspräckliga är stickade från tån och upp enligt beskrivning som jag hittat hos Barbro och de brunspräckliga är stickade efter ett mönster i Knitting Vintage socks. Det roliga med de bruna är att de har en lite annorlunda häl och tå. Kul att sticka!

ribbedsocks.giffabel1.gif

3 responses to “Strumpor

  1. Fin, fina, ser ut att passa bra oxå!
    Kram

  2. Gillar dom blå. Kan ju inte sticka, men jag förstår att det är lika avancerat som tex grillning. ;=)

    /Brollan

  3. Fina strumpor! Jag har ETT problem. När jag stickar raggsockar så blir det typ storlek 40-41 på stickor 3. Tar jag större stickor blir inte maskorna snygga……..Jag har försökt göra herrsockar typ storlek 43-44………men de blir alltid storlek 40-41. Något tips?
    Kram Maria

Kommentera

