Vårvärme

Vårvärmen är här! Fast inte före lunchtid på dagarna. Då är det fortfarande skönt med ullstrumpor på fötterna. Så det så! Här är mina senaste:
childs-french-sock.gif
Child’s French Sock ur boken Vintage Knitting an Nancy Bush. Garnet är Opal Uni som jag köpte på Syfestivalen i Sollentuna. Underbart sockgarn! Heja Opal!

I samma bok hittade jag även mönstret till dessa.
little-childs-sock.gif
Little child’s sock stickade i Sunbeam St:Ives, ett fynd jag gjorde under ett besök i Linköping i vintras. Jag älskar den grå-blå färgen!

2 responses to “Vårvärme

  1. Snygga!!! Vill verkligen sticka sockor från den däringa boken som står och samlar damm i bokhyllan…

  2. Jätte snygga strumpor.Ser sköna ut.

Kommentera

