grönt är skönt

Det ska börjas i tid! Med stickade kläder alltså. Därför har jag som faster tagit mitt ansvar och stickat en tröja till släktens lille färsking som nu är drygt en vecka gammal. Planen är att tröjan, eller snarare koftan, ska passa honom perfekt till hösten. Mönstret hittade jag här. Knapparna är gula med Spöket Laban på och färgen på koftan är mer gräsgrön i verkligheten är på bilden.
pysesns.gif

2 responses to “grönt är skönt

  1. Vilken fin! den blir sökert varm och skön till hösten !

  2. Vad bra den blev! Jag har hjälpt Gry att virka en grön groda av det fina garn hon fick av sin faster, riktigt kul faktiskt! Men jag tror inte att pappan har lyckats hjälpa till med monteringen….(men jag har haft fel förr!)
    Kram

Kommentera

