inventering

Vad gör jag egentligen om dagarna när jag inte söker jobb? Inte bloggar jag iallafall…. Men ikväll slutar årets viktigaste VM och sedan kan inget stoppa mig från att sitta vid datorn! Eller så lockar stickningarna mer än bloggandet. Det minsta man kan begära är väl att jag redovisar vad som ligger och lurar i mina stickpåsar, så här kommer en liten vårinventering.

  1. Strumpor i Opal Rainbow efter eget mönster. En är klar och en saknar bara skaftet.
  2. Strumpor i ljusbrunt Opal Uni. Eget mönster med flätor. Ena strumpan klar. Ligger lite på is eftersom jag inte blev riktigt nöjd med mönstret och den var lite trist att sticka. Får se om det blir två eller ingen strumpa kvar tillslut.
  3. Sjal i grönmelerad silke/ull från Solsilke. Nyss påbörjad. Undrar just om garnet kommer att räcka. Spännande fortsättning utlovas!
  4. Tvåfärgade vantar i färöisk ull. Mönstret finns här (Snowdrift). Jag har ritat om det lite för att passa mitt tvåtrådiga garn. En och en halv vante är klar. Ett långsamt projekt som jag saknar inspration till nu när det snart är sommar.

Det var nog allt tror jag. Är lite förvånad att det inte blev en längre lista. Stickpåsarna är visst betydligt fler än stickningarna. Jag är dålig på att lägga undan garnrester och stickor då något är färdigstickat. Lovar bot och bättring redan nu och ska genast städa undan resterna efter denna lilla kofta.

lidl.gif

Kommentera

