Fullt upp

Just nu har jag fler stickprojekt på gång än vad jag haft på länge. Är inte riktigt redo att presentera allt här ännu men en liten försmak ska jag bjussa på iallafall.

Jag har några härvor Summer Tweed som legat till sig i min garnlåda ett par år. Trodde att det var för lite till en tröja men så snubblade jag över den här. Inser att jag har garn så det räcker till en storlek medium om jag gör den tvåfärgad (lila/ljusblå)! Fast modellen föll mig inte riktigt i smaken så jag satsar på en raglan istället. Efter att ha provstickat och räknat har jag nu äntligen kommit igång. Det ser inte mycket ut för världen men bild vill ni väl se ändå?


Redan efter dessa ynka centimeter kan jag meddela att jag fullkomligt AVSKYR att sticka i Summer Tweed. Hur kan ett sådant fint garn vara så eländigt att arbeta med? Vi får väl se hur länge jag står ut…

2 responses to “Fullt upp

  1. Ha! Jag visste det! Det är ett förfärligt garn att sticka i. Står du ut får du nog en fin tröja. Lycka till, säger jag bara!

  2. Visst! Man blir gaaalen av den där t-t-t-t-känslan när man drar åt för maskan.

    Efter jag stickat min gula topp stickade jag en blå i 100% viskos. Jag är Glad att jag stickade dem i den ordningen. För efter viskosens hala jämna garn hade jag nog kastat summertweeden i väggen!

    Tror att en långärmad tröja av RST är ett bättre val än en kortärmad topp. Den är för tjock, men man kan inte ha den när det är för kallt, för då fryser man om armarna.

Kommentera

