Klar Kiri

Kiri är nu färdigstickad, blockad och använd. Den kom väl till pass för det var bitvis lite svalt och blåsigt i lördags när jag gifte mig! Just det, Kiri var min ”brudsjal” som min svåger sa på bred småländska (han har tittat för mycket på Raskens tror jag!) Själv säger jag wedding ring shawl eftersom jag kan dra hela stora sjalen genom vigselringen.

Provade att blocka den på två Hoppa hage-mattor som jag införskaffat här. Det fungerade jättebra. Lagom segt och mjukt material att fästa nålar i. Var lite orolig att de glada färgerna skulle färga sjalen lite så jag slängde över att par lakan innan jag gick loss med knappnålarna. Provade att dra en tråd i överkant på sjalen och sedan sätta en nål i varje uddspets. Tråden var oerhört tidssparande och den tekniken kommer att utnyttjas igen om när jag stickar spetssjalar igen.

Gissar att ni nu är lite sugna på bilder. Tror att vi kom ihåg att fota allt utom mig i sjalen i lördags. Hoppas nu på att någon av våra gäster har fångat Kiri på bild. Annars får jag väl dra på mig bröllopskläderna och fixa en bild. Tills dess får ni nöja er med lite halvtaskiga bilder från blockningen. Om ni kan se den vita sjalen mot det vita lakanet förstås….

kiriblock1.gif      kiriblock2.gif

2 responses to “Klar Kiri

  1. Marie Söderberg

    Grattis!!
    Jättefin Kiri!
    Ser fram emot bilder.

  2. Åsa i Skuttunge

    Ser man på att tipsen fungerade….har även själv införskaffat en hopphage…genom den på Biltema(!) sommarbetande sonen…

Kommentera

