Egen produktion!

Efter två veckor med slända kan jag nu stolt presentera mina första garnsnuttar. Pruduktionsordningen är vänster till höger och fibrerna som jag snurrat till är: turkosmelerad merino, mörkgrön tyskull, vit merino och blå merino/silke. Det blå är så fantastisk mjukt och kul att spinna! Tur att jag köpte 100gr. Det kankse till och med räcker till att sticka något av när det blir klart. Om jag nu kommer att plocka upp stickorna igen. Jag har nästan börjat tvivla…;-)

Det är så kul att spinna att jag var tvungen att gå med i Spinspirations fiberklubb. Väntar nu ivrigt på första paketet!

4 responses to “Egen produktion!

  1. Japp, hon är fast!

  2. Va´ va´ det jag sa…det där med att sticka sig på sländan – det var inte somnade hon gjorde Törnrosa, hon blev bara helt fast och spann in sig i en kokong…;-))

  3. Wow! Snacka om att bli fast och bli proffs! Jättefint, speciellt merino/silket ser supermysigt ut.
    Alltid trevlig när fler fastnar i fiberträsket 🙂

  4. Härligt garn! Ska bli spännande att se vad som kommer hända med det; mudd, mössa, fair isle-någonting.. Möjligheterna är oändliga! Eller så räcker det att klappa på och beundra.. 😉
    Trevlig Alla hjärtans dag hälsar
    Mia

Kommentera

