Coronet


Jag har nu stickat klart en varm mössa till mig själv. Den passar väl inte perfekt på lilla Wilma men hon är ju som tur är inte lika tjockskallig som sin mamma! Mönstret är hursomhelst Coronet och jag har använt garnet Rowan Cocoon i nyansen Tundra. Gillar den här mössan även om den kliar lite (men det skulle jag aldrig erkänna!) och tack vare den uppvikta flätkanten är den näst intill vindtät och värmer mina öron riktigt bra. Den kom väl till pass i lördags då det var -8 grader på morgonen. Fast i söndags blev det ju +8… Men det blir väl vinter igen till slut. Och då är jag väl förberedd!

One response to “Coronet

  1. Bedårande barn på min ära – och en snygg mössa!!

Kommentera

