Think Spring!


Vilken pastell-karamell det damp ned i min brevlåda igår! Min första månadsfiber från Spunky är helt klart INTE i min smak. Nåja. Wilma har ju en ny docka som kan behöva lite pastelliga kläder. Men jag är ändå nöjd. Bra med en fiber man kan experimentera med utan att det gör så mycket om allt blir pannkaka.

Ullen heter South African Fine och var jättehärlig att spinna. Jag gjorde ett litet prov som jag kedjetvinnade (tror jag att det heter på svenska) på min slända. Resultatet blev över förväntan. Det färdiga garnet blev mycket finare och skarpare i färgerna än ullen. Kanske blir det ett par nya bäddsockor istället för dockkläder ändå…

3 responses to “Think Spring!

  1. Jag förstår din tvekan till färgen ;-))

  2. Man kan ju alltid färga lite till …..

  3. Jag har inte orkat börja med månadsklubbens fiber – de var liksom inte alls inspirerande… Ska bli kul att se ditt kedjetvinnade garn, det låter ju bra att färgerna blir starkare!

Kommentera

