Pastell-karamell


Samma dag som Spunkys mars-fiber damp ned i brevlådan så blev februarifibrerna färdigtvinnade. Har försökt att kedjetvinna dem men är inte säker på att jag helt lyckats. Det är iallafall 3-trådigt, väger ca 108 g med en längd på omkring 193 m eller så. Har lite mer hemspunnet att visa en annan dag. Malakiten väntar fortfarande och så har ju som sagt Spunkys månadsfiber kommit. Den är vit, brun, grön och blå. Jättekonstigt tycker jag men namnet passar; Mud Season!

2 responses to “Pastell-karamell

  1. Du måste ju vara en naturbegåvning på att spinna! Ser jämnt och fint ut.

  2. Ser ju väldigt trevligt ut så där i nystanet. Jag som tycker fibrerna är så tråkiga att jag inte börjat än, men nu blev jag nästan lite sugen. Någon fint babyplagg kanske, i pastellfärger?

    Tvinngingen ser utmärkt ut för övrigt. Håller med Marika – helt klart en naturbegåvning!

Kommentera

