Merino/silke


Tvåtrådigt merino/silke. Var lite oroligt för färgkombinationerna ett tag men nu när jag har nystat upp det färdiga garnet är jag helnöjd. Nu återstår det bara att besluta vad som ska stickas av det. Förslag någon? Det är ca 105 g och 220 m.

Tack för snälla kommentarer om min kedjetvinning. Jag blir allt lite röd om öronsnibbarna av allt beröm! Vet ändå inte om jag gjort det på rätt sätt. Det blir liksom lite ”buckliga skarvar” om någon förstår vad jag menar. Får väl ta med och fråga er experter (ni vet nog vilka ni är) någon gång.

2 responses to “Merino/silke

  1. Det är ju alldeles sanslöst snyggt – och om jag inte minns fel alldeles underbart mjukt!!
    Vilken naturbegåvning du är!!

  2. Förslag: Jag tycker att du ska sticka en gunghäst till Wilma av garnet! Hon vill ha en och säga ”Lyft upp dej!”….eller så finns det en superfin av trä i Knivsta som ni säkert kan få plats med hemma!! Tänk på att den har skruvfunktion i handdtagen!

    Jag är fö också superimpad av spinkonsten!

Kommentera

