Tussah-silke


För ett tag sedan provade jag på att spinna silke. Lite knepigare än ull tycker jag. Blev väldigt statiskt, så det fastnade bra på både händer och kläder! Då jag tvinnade det tvåtrådigt lyckades jag få ett riktigt trassel så jag får nog byta metod då det blir dags att spinna resten av detta röd-lila silke. Det blir nog först efter Malakit och månades nya från Spinspiration. Hoppas att det blir fint väder imorgon så jag kan fota detta nytillskott i fiberlagret, för denna turkosa falklandsull är verkligen ljuvlig.

Jag stickar faktiskt lite också men har inte orka fota något av det ännu, så det får vänta ett tag till. Bland annat utlovas bilder på pastelliga sockor och blå halvvantar, allt av mitt egenspunna garn så klart!

Kommentera

