February Socks

Till slut orkade jag inte vänta in solskenet längre och nu när det är sol nästan varje dag orkar jag inte ta om fotot! Jag har aldrig sagt att jag inte är lat…

Hursomhelst har de varit klara ett bra tag nu, mina nya sovsockor. Jag kallar dem February Socks eftersom de är stickade av garnet jag spann av februaris sändning från Spunkys fiberklubb. De är lite klarare i färgen än på bilden. Jag gillar dem verkligen trots mesig rosa/grå/gul kombination. Jag har ju gjort dem själv från en hög ull! De är väldans varma så de får nog ligga till sig i garderoben tills vädret svalnar i höst. Gillar att de blev randiga så kedjetvinning kommer jag att prova fler gånger.

Har inte spunnit så mycket på sista tiden eftersom jag fick ett hejdundrande sticksug. Därför har jag nu snart tre strumpor till mig klara (ska bli fyra så klart) samt en härlig tröja till Wilma i grönt Rowan Handknit Cotton att visa upp. Tröjan ska bara monteras klart. Går trögt! Jag brukar tycka att sy ihop är ganska smärtfritt men det var innan jag provade att sy i avigvänd slätstickning! Vi får se hur det går. I värsta fall tar jag till symaskinen!

3 responses to “February Socks

  1. Öhp, öhp, ska vi inte få se ”den lilla” tröjan också? Den som är så töjbar.

  2. Supernajsa råååsa sockor 😉
    Hälsar Mia

  3. Marie Söderberg

    Älskar dem!

Kommentera

