Tröja med blomma


Här kommer bildbevis nr 1, en grön tröja med blomma på magen. Kommer inte ihåg vad mönstret heter men jag hittade det i boken ”Sticka till busiga barn”. Tröjan var snabbstickad och rolig att göra, trots att jag vanligtvis inte gillar att sticka i bomull. Tycker dock att Rowan Handknit Cotton är helt ok och kan tänka mig att sticka fler plagg med detta garn. Undrar om Rowans andra bomullsgarner är lika trevliga?

Det bästa med just den här tröjan är att mottagaren gillar den och vill ha den på sig. Puss min lilla gullunge!

3 responses to “Tröja med blomma

  1. Se där ja vad fort det gick att sy det sista på denna jättefina och välsittande tröja. Coola färger på likaledes cool tjej.

    Trevlig Valborg hälsar Mia med familj

  2. Tröjan är nästan lika söt som gullungen! Men bara nästan 🙂

  3. Superfin och jag förstår att barnet gillar tröjan! Tänk, när mamma gick på vävkurs och tillverkade Sveriges vassaste och stickigaste klänning till mig, den ville jag inte ha på!

Kommentera

