Familjens minsting

Med sina 18 cm och 10 gram är hon verkligen familjens lilla minsting. Hon heter Vixen och kom i min ägo förra söndagen. Det var kärlek vid första ögonkastet och helst vill jag ha med henne överallt. Ullen är en blandning av merino och mohair från Spunkys fiberklubb och jag spinner den jättetunnt och kedjetvinnar. Planerar att sticka mig en spetshalsduk så fort jag fått tillbaka känseln och rörligheten i fingrarna. Nedrans karpaltunnelsyndrom…

2 responses to “Familjens minsting

  1. Så tunt, så tunt!!
    Kära vän, det är inte lätt att vara gravid. Oanade problem uppstår. Det brukar ju dock gå över – även karpaltunnelproblemet…

  2. Supertunnt var ordet!
    Hoppas otrevligheterna går över så fort trevligheten börjar 🙂
    Och det är ju bra att det åtmindstonde går att spinna lite, när du nu inte kan sticka

Kommentera

