Utmanad

Jag har blivit utmanad av Liisa så här kommer en massa info!

5 saker som finns på min ATT-GÖRA-IDAG-LISTA:

  1. Hålla minsta ungen nöjd genom att amma och byta blöjor
  2. Få iväg största ungen till dagis
  3. Åka och handla
  4. Duscha
  5. Plocka undan lite här hemma

Man har inte så höga krav med två småttingar som pockar på uppmärksamhet!

Vad gjorde du för tio år sedan?

Flyttade till Edinburgh i Skottland för att studera ett år. Läste bland annat robotik och skotsk gaeliska.

Ställen jag bott på:

  1. Villa i Mantorp (ni vet, med travet och racerbanan)
  2. Parhus i Lambohov, Linköping
  3. Lägenhet i Linköping (med föräldrarna)
  4. Egen lägenhet i Linköping
  5. Inneboende hos en knäpp tant i Edinburgh. (Hon var faktiskt knäpp. Bland annat åkte hos till USA ett par veckor i december och stängde av värmen i huset under tiden. Det var 7 grader i köket…)
  6. Lägenhet i Edinburgh (Stod inte ut med tanten och flyttade ihop med två tyska tjejer. Klar förbättring!)
  7. Lägenhet i Piteå
  8. Studentrum i Uppsala (Delar första plast med rummet hos den skotska tanten om mitt sämsta boende någonsin. Fy för att bo i korridor!)
  9. Lägenhet i Luthagen, Uppsala (andra hand så klart)
  10. Lägenhet i Knivsta
  11. Lägenhet i Fålhagen, Uppsala
  12. Lägenhet i Kapellgärdet, Uppsala

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär:

  1. Köpa ett hus till mig och familjen
  2. Skaffa städhjälp…
  3. …och kock…
  4. …och trädgårdsmästare. (Skulle jag vara trött på hushållsarbete?)
  5. Dessutom skulle jag unna mig en sprillans ny spinnrock. Eller två…

Sedan var det tänkt att man skulle skicka utmaningen vidare men jag kommer inte på några bloggisar som inte redan har blivit utmanade. Därför lämnar jag utmaningen öppen för alla som har lust att hänga på!

Regler: Svara på alla frågor.Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört. Lycka till!

One response to “Utmanad

  1. HAr du läst skotsk gaeliska! Jag har läst nyiriska i 2 år. Känner du också att du har stor användning av dina språkkunskaper? 🙂

Kommentera

