Nyspunnet

Har provat spinnrocken. Den fungerar bra men hu vad svårt det är!

Garnet på bilden har jag spunnit på min lilla slända (alltså inte på spinnrocken!). Det är en merino/mohair blandning och 91 gram blev till 525 meter kedjetvinnat garn. Ska bli en spetshalsduk så fort jag får tid.

3 responses to “Nyspunnet

  1. Åh, vilka härliga färger det var i detta garn då, puh… Själv försöker man sig på vissa saker – på prov… Får se vad som kommer ut i andra änden då också 😉
    Må så grankott…

  2. -och jag tycket mina 310 m var drygt….ska inte säga nått mer….

Kommentera

