Vinterdvala

Den här bloggen har gått i ide. Den tid jag får för mig själv spenderas med spinnrock, slända eller stickning. Ibland leder det ena till det andra och resultatet kan man se här.

Annat som kan vara värt att nämna är att jag konverterat min spinnrock från double drive till scotch tension. Det bästa som hänt på länge! Nu går det ju att spinna utan för mycket tvinning och jag kan nog t o m pröva på long draw! (Ursäkta alla engelska termer men jag kan inte de svenska.) Allt som behövdes var en bit snöre, en gummisnodd och lite instruktioner och glada tillrop från Amy på Spunky Eclectic! Så här ser det ut:

Converted wheel

2 responses to “Vinterdvala

  1. Perfekt- själv är jag verkligen ett bromsrocksfan!!

  2. Det här låter ju superintressant! Hur gjorde du? Har du fler bilder?

Kommentera

